Groepsfoto MTC Zeewolde

Overzicht sponsorenWellicht is het je opgevallen: De afgelopen paar maanden is de balk aan de zijkant van de website aangevuld met 3 nieuwe sponsor logo's! We zijn erg blij dat Paal 11, Dierencrematorium Naarden en Schilder-Onderhoudsbedrijf Jonker hebben besloten om onze club een handje te helpen.

Neem vooral een kijkje op hun websites. De logo's aan de rechterkant zijn namelijk klikbaar en voorzien van een link naar hun site. Daarmee geef je ze indirect een bedankje!

Via dit bericht wil het bestuur nogmaals alle sponsoren bedanken:

Hoi motorvriend(in),

Ik had onderstaande al eerder via Facebook gedeeld maar realiseerde me opeens dat minder dan de helft van onze leden aangesloten zijn bij onze Facebook pagina. Daarnaast is natuurlijk onze website het eerste middel om alle leden te bereiken!

Daarom ook nog even het bericht over de zogenaamde 'Mr. GPS-methode' voor het maken en afhandelen van routes op onze site. Bekijk het filmpje dat voor jou van toepassing is en doe er je voordeel mee. Na de zomervakantie zal ik ook op deze manier de tracks aanleveren, dus minimaal in twee etappes, vóór en ná de lunch.

Groetjes José

De Mr. GPS methode

Ik propageer al jarenlang het gebruik van de track als basis voor route-uitwisseling. En meer en meer clubs stappen daarop over. 

Maar tsja.. dan nóg moet de routeontwerper weten hoe hij de routes het best kan aanbieden en de ontvanger hoe hij de route dan in z'n toestel zet. Of dat nu een nieuwe of een oude Zumo is, of een TT Rider. 

Om te voorkomen dat daarbij iedereen het wiel opnieuw moet uitvinden heb ik daarom een serie filmpjes gemaakt onder het motto 'de MrGPS methode'.


Die films mogen vrijelijk gedeeld worden en mag je ook gerust insluiten op de website van de club. Het levert geen 100% garantie dat we hiermee allemaal dezelfde route gaan rijden, maar als het goed is wordt het route-leven hiermee echt wel een stuk makkelijker.

TIP: wil je iemand hierop attenderen maar weet je het adres niet: laat 'm gewoon even googelen op 'MrGPS methode'!


Maar je mag natuurlijk ook gewoon HIER klikken!

 

 

Met vriendelijke groet!

 

Hans Vaessen
MrGPS

 

Het is me gelukt :-)

Ik heb een filmpje van <11 min. gemaakt van de VRO van afgelopen zondag.

Je kan deze vinden via de link: https://youtu.be/kW4yu-yNfXM

Het middagprogramma, oftewel een film van het toertje, volgt nog. Eens kijken of ik daar ook wat muziek bij kan zetten.

Groet José  

Wil je graag zelf routes maken maar weet je niet goed hoe?

Tegen een borg van €30,00 kan je bij onze penningmeester een cursus DVD van Mr. GPS, Hans Vaessen lenen. 

Geinteresseerd? Stuur een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. om e.e.a. af te spreken. 

Groet José 

Vrijdag 3 maart hebben we weer onze jaarlijkse theorieavond gehad.

Vanaf half acht was iedereen welkom voor een kop koffie of thee met een koekje om even bij te kletsen. Even na acht uur werden de negentien aanwezigen door José hartelijk welkom geheten waarbij de vier nieuwe leden extra werden genoemd.

Deze avond werd voor de tweede keer verzorgd door Marc Timmer van Motorrijschool Hartel en was 'vernieuwend' opgezet. We hebben dit keer niet een volledig CBR examen gemaakt met, voor ons rijbewijsbezitters, 'onzinnige weetjes'. Daarvoor in de plaats had Marc zelf een twintigtal actuele vragen opgesteld waar wij als motorrijders zoal mee te maken krijgen. Helaas waren de meesten weer 'cum laude' gezakt, de minste fouten werden gemaakt door George van Schaik, ik moet het aantal bij het schrijven van dit stukje helaas schuldig blijven.t

Een paar voorbeelden van de soms lastige cases: 1) De maximale snelheid die van toepassing is, we zagen het bord van de snelweg G1, 2) Of het toegestaan is om met een opengeklapte systeemhelm te rijden (Nee), 3+4) Over de juiste positie op de weg bij twee getoonde bochten, 5) Over de juiste plek van de voorrijder op verschillende wegen indien er 'baksteensgewijs' gereden wordt, 6) De vier! voorwaarden waar je aan moet voldoen om in te kunnen/mogen halen, 7) Welke wegen voor een motorrijder het gevaarlijkst zijn: links of rechts (links dus) en zo nog dertien anderen :-).

Verder werd er gesproken over het rijden in de file en de gedragscode die daarvoor is opgesteld. Ook waar wij ons het beste kunnen bevinden bij file en vermeerdering of vermindering van rijstroken, bijvoorbeeld bij uitbreiding of een splitsing van snelwegen bij een oprit of afslag. Het wel of niet voeren van alarmlichten. (Wat overigens NIET is toegestaan).
Onze positie op de weg in het algemeen; de meesten onder ons hebben geleerd dat 'rechts van het midden' de meest veilige positie zou zijn maar dat is niet altijd van toepassing. Op een tweebaansweg bijvoorbeeld, met tegenliggers, word je eerder gezien als je positie juist aan de rechterkant van de weg is. Daarbij creëer je voor jezelf ook meer ruimte, iets waar je altijd bewust mee bezig moet zijn.

Tussendoor hebben we even een pauze gehouden voor nog een kop koffie/thee en na afloop was er nog gelegenheid voor een glaasje. Kortom, ik vond het een geslaagde avond waar we weer even 'scherp gezet' zijn voor de mooie kilometers die we in 2017 toch weer hopen te gaan maken.

Groetjes José